Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

SZKOLNY SYSTEM WSPIERANIA ZDOLNOŚCI


SZKOLNY SYSTEM WSPIERANIA ZDOLNOŚCI
ROK SZKOLNY 2020/2021


CELE:

- wspomaganie rozwoju ucznia zdolnego;
- umożliwienie uzyskania wiedzy wykraczającej poza program nauczania w szkole podstawowej;
- kształtowanie twórczego myślenia oraz kreatywności;
- rozwijanie zainteresowań i motywowanie uczniów do pracy.

ZADANIA LIDERA ZDOLNOŚCI:

- wspieranie nauczycieli w pracy z uczniami uzdolnionymi;
- pomoc rodzicom w zaplanowaniu sposobu rozwijania uzdolnienia u dziecka;
- pomoc uczniom w wyborze zajęć pozalekcyjnych dostosowanych do ich uzdolnień;
- opracowanie Szkolnego Systemu Wspierania Zdolności;
- organizowanie Dnia Promocji Talentów;
- eksponowanie informacji o sukcesach uczniów na stronie internetowej szkoły, w szkolnym czasopiśmie, na profilu szkoły w portalu społecznościowym Facebook oraz na gazetce ściennej Szkoły Odkrywców Talentów.

 SPOSOBY UPOWSZECHNIANIA SYSTEMU:

- strona internetowa szkoły.

OBSZAR DZIAŁANIA SPOSOBY REALIZACJI ODPOWIEDZIALNI
IDENTYFIKACJA UCZNIA ZDOLNEGO - zapoznanie się z osiągnięciami uczniów 
w poprzednim etapie edukacyjnym
wychowawcy klas III 
wszyscy nauczyciele
- przeprowadzanie diagnozy poziomu wiedzy i umiejętności uczniów wszyscy nauczyciele
- obserwacja uczniów na lekcji wszyscy nauczyciele
- wymiana informacji o uczniach między nauczycielami wszyscy nauczyciele
- rozmowy nauczycieli z rodzicami uczniów wszyscy nauczyciele
INDYWIDUALIZACJA PRACY NA LEKCJI - realizowanie programu „Wyprawa 
po skarb”
nauczyciele klas I – III
- zachęcenie do przygotowywania prezentacji uczniowskich wszyscy nauczyciele
- zachęcanie uczniów do sięgania 
po publikacje popularno-naukowe
wszyscy nauczyciele
- przygotowywanie trudniejszych, dodatkowych zadań, prac domowych, zadań długoterminowych wszyscy nauczyciele
- zachęcanie uczniów do samodzielnej pracy nad zagadnieniami wykraczającymi poza program nauczania wszyscy nauczyciele
- realizacja zadań o charakterze interdyscyplinarnym wszyscy nauczyciele
SPOSOBY PRACY 
Z UCZNIEM ZDOLNYM
- przydział kół zainteresowań dyrektor
- prowadzenie kół zainteresowań wszyscy nauczyciele
- organizowanie konsultacji grupowych lub indywidualnych wszyscy nauczyciele
- przygotowywanie uczniów 
do konkursów międzyszkolnych
wszyscy nauczyciele
- wykorzystywanie podczas lekcji technologii informacyjnej wszyscy nauczyciele
- wycieczki i wyjścia edukacyjne wychowawcy
- organizacja Festiwalu Naukowego 
i Ligi Zadaniowej
Ewa Szering
- organizacja Dnia Promocji Talentów Iwona Golec
- realizacja metodycznych innowacji pedagogicznych autorzy innowacji
MOTYWOWANIE UCZNIA ZDOLNEGO DO ROZWOJU - eksponowanie informacji o sukcesach uczniów na stronie internetowej szkoły, w szkolnym czasopiśmie oraz na gazetce ściennej Szkoły Odkrywców Talentów Grzegorz Wójtowicz
Anna Sądej
Iwona Golec
- wyróżnianie nietypowych, oryginalnych rozwiązań dyrektor
wszyscy nauczyciele
- formułowanie wniosków o stypendia za wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe wychowawcy
- przyznawanie stypendiów za wyniki w nauce oraz osiągnięcia sportowe dyrektor
- listy gratulacyjne dla rodziców dyrektor
wychowawcy
KSZTAŁTOWANIE OSOBOWOŚCI, TWÓRCZOŚCI 
I KREATYWNOŚCI
- organizowanie pomocy koleżeńskiej, pomoc w nauce uczniom z problemami 
w nauce
wychowawcy
- zachęcanie do działań społecznych, charytatywnych Katarzyna Kanik-Dendys
wychowawcy
- zachęcanie uczniów do rozwiązywania sytuacji problemowych wszyscy nauczyciele
- stosowanie podczas lekcji metod aktywizujących wszyscy nauczyciele