SZKOŁA MISTRZÓW PROGRAMOWANIA


Po raz kolejny Nasza Szkoła została wyróżniona i uzyskała zaszczytny tytuł „Szkoły Mistrzów Programowania”. W ten właśnie sposób dołączyliśmy do grona szkół, które pomagają rozwijać talenty oraz kompetencje informatyczne uczniów.



Na ten wielki sukces zapracowali uczniowie szkoły podstawowej oraz oddziałów gimnazjalnych, którzy pod opieką nauczycielek informatyki – Pani Joanny Krehut oraz Pani Ewy Szering wzięli udział w  kursie programowania PIX Blocks. Dzięki nowoczesnemu oprogramowaniu uczniowie mogli rozwiązywać zadania z zakresu programowania obiektowego, a także tworzyć własne gry i zabawy. Uczestniczyli ponadto w Ogólnopolskich Szkolnych Mistrzostwach w Programowania PIX 2019, które zostały zorganizowane przez  eduLAB Sp. z o.o. z Warszawy pod honorowym patronatem Centrum Projektów Polska Cyfrowa i Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Osiągnęli w nich spektakularne sukcesy! Celem mistrzostw było zachęcenie uczniów do nauki programowania oraz popularyzacja jej w szkołach. Uczestnicy musieli przejść najpierw przez sito eliminacji, rozwiązując w ciągu tygodnia 15 zadań konkursowych. Udało się nam zakwalifikować!


1. Poziom SKILLED: 1 uczeń Naszej Szkoły / 1083 wszystkich zakwalifikowanych
2. Poziom MASTER: 9 uczniów Naszej Szkoły / 1243 wszystkich zakwalifikowanych


Następnie odbyły się finały, które trwały dwa dni  – do rozwiązania kolejnych 15 zadań. I mamy LAUREATÓW!


1. Poziom SKILLED: 1 uczeń naszej szkoły / 604 wszystkich finalistów
- Filip Filipczak (6a) – laureat VIII miejsca – opiekun: Pani  Joanna Krehut


2. Poziom MASTER: 5 uczniów naszej szkoły / 761 wszystkich finalistów
- Franciszek Ślusarczyk  (8b) – laureat I miejsca – opiekun: Pani Ewa Szering
- Wojciech Piwocha  (8a) – laureat II miejsca – opiekun: Pani Ewa Szering
- Wiktor Siemiński  (8a) – laureat VII miejsca – opiekun: Pani Ewa Szering
- Gabriela Zoń  (3GA) – laureat I miejsca – opiekun: Pani  Joanna Krehut
- Krystian Kiszczak  (3GS) – laureat I miejsca – opiekun: Pani  Joanna Krehut


Mamy nadzieję, że zdobywanie wiedzy programistycznej przez naukę i zabawę będzie dla naszych uczniów impulsem do kreatywnego i samodzielnego programowania.