ZABAWA I SZTUKA W SZKOLNEJ ŚWIETLICY
Dzieci z drugich klas uczęszczające do szkolnej świetlicy podejmują realizację kolejnych zadań Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Zabawa sztuką”. W marcu uczniowie z grupy żółtej pod kierunkiem Pani Beaty Dudek zrealizowali dwa kolejne, ciekawe wyzwania.
Pierwsze zadanie polegało na stworzeniu pracy plastycznej przy pomocy jednej barwy, ale wielu jej odcieni. Taka technika nazywa się MONOCHROMATYZM. Uczniowie wykonali wydzieranki czerwonego lub zielonego koloru przedstawiające wiosenne kwiaty – tulipany. Technika ta bardzo spodobała się małym artystom i postanowili zastosować ją do stworzenia kolejnych prac przy użyciu niebieskich lub zielonych kredek o wielu odcieniach. Powstały ciekawe i piękne obrazki o różnorodnej tematyce, które zachwyciły oglądających naszą galerię prac.
Kolejne zadanie było równie interesujące – uczniowie poznali nietypowy PRZEPIS NA FARBĘ. Podczas zajęć przekonali się, że do malowania można wykorzystać nie tylko znane wszystkim, kupione w sklepie farby. Piękne obrazy mogą powstać także przy użyciu nietypowych substancji. Do malowania świetnie nadaje się kawa rozpuszczalna, sok z buraków czy farby powstałe z połączenia jogurtu z barwnikami spożywczymi. Odkrycie to było dla dzieci zaskakujące, a proces tworzenia obrazów przy użyciu tych naturalnych „farb” dostarczył dzieciom wielu wrażeń i niezapomnianych emocji.
Uczniowie z czerwonej grupy pod kierunkiem Pani Marioli Plazy-Panewki także zrealizowali kolejne zadania projektowe. Ciekawym wyzwaniem było stworzenie swojego EKOAUTOPORTRETU. Na podstawie dzieł Picassa i jego charakterystycznego sposobu tworzenia obrazów dzieci wykonały swoje portrety, wykorzystując materiał odpadowy – tekturę. Tym samym dały jej drugie życie, a powstałe prace zadziwiają pomysłowością, formą i kolorem.
Kolejne zadanie polegało na wykonaniu rysunku do wysłuchanej AUDIOBAJKI, której atmosfera nawiązywała do obrazu I. Brodskiego „Spadające liście”. Późnojesienne przedpołudnie, jasne światło kontrastujące ostro z ciemnością ukazanego na obrazie wnętrza domu i mały piesek Groszek, który go odwiedza. A przede wszystkim bardzo intrygujący tytuł bajki „Upiór z Opuszczonego Domu”… Brzmi tajemniczo i zagadkowo, prawda? Ale też wspaniale pobudza wyobraźnię, którą wykazały się dzieci, tworząc klimatyczne rysunki.
Zrealizowane zadania projektowe były dla uczniów ciekawym doświadczeniem i inspiracją do podejmowania samodzielnych działań plastycznych w oparciu o nabytą wiedzę. Dzieci doskonale się bawiły, a zajęcia dostarczyły im niezapomnianych wrażeń.