Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

„SENSo-LITERaki” – MULTISENSORYCZNE WPROWADZENIE LITER

17-06-2024 6:14 nasze zainteresowania

W bieżącym roku szkolnym w Naszej Szkole realizowana była innowacja pedagogiczna, „SENSo-LITERaki” – multisensoryczne wprowadzenie liter, której autorką jest Pani Iwona Haręża-Lorek.  Program stworzył uczniom możliwość lepszego poznania świata liter poprzez aktywizowanie wszystkich zmysłów w oparciu o autorską metodę „5 Z” – ZOBACZ, ZBADAJ, ZAPACHNIJ, ZAPROJEKTUJ, ZAPAMIĘTAJ. Zabawy multisensoryczne pomogły uczniom w sposób twórczy zrozumieć i utrwalić litery oraz w doskonały sposób zachęciły dzieci do nauki pisania i czytania. Podczas realizacji innowacji wykorzystana no różnorodne metody: praktyczne (wyklejanki, woreczki sensoryczne, wyszukiwanki, doświadczenia), podające (pogadanka, objaśnienie, prezentacja), badawcze i poszukujące. Efekty  lepsze zrozumienie i efektywniejsza nauka liter, wywołanie zaciekawienia wśród uczniów (zwiększenie atrakcyjności zajęć), usprawnienie motoryki małej, zwiększenie efektywności procesu nauki pisania i czytania, rozbudzenie kreatywności wśród uczniów, rozwijanie umiejętności współpracy. Bieżąca obserwacja postępów uczniów oraz krótka ankieta ewaluacyjna wykazały, że zrealizowana innowacja była ciekawym doświadczeniem dla wszystkich uczniów i ułatwiła im zapamiętywanie kształtu liter oraz ich pisownię. Zdecydowana większość uczniów brała czynny udział w takiej formie wprowadzenia liter oraz wykazała chęć kontynuowania podobnych programów opartych na działalności wielozmysłowej.