Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

PROGRAM EDUKACYJNY „ZABAWA SZTUKĄ” W SZKOLNEJ ŚWIETLICY

W lutym dzieci z drugich klas uczęszczające do szkolnej świetlicy przystąpiły do realizacji zadań Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Zabawa sztuką”. Celem projektu jest propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej. Uczniowie z grupy żółtej pod kierunkiem Pani Beaty Dudek zrealizowali dwa pierwsze zadania projektowe.

1. „Nietypowy pędzel”

Wyzwaniem w tym zadaniu było zastąpienie pędzla innym nietypowym przyborem. Podczas zajęć dzieci wykorzystywały do malowania gąbki, waciki, szczoteczki do zębów, folię bąbelkową, tekturę, puzzle, patyczki, ręczniki papierowe, zakrętki itp. przybory. W efekcie powstały wyjątkowe dzieła – przepiękne obrazy, którym dzieci wspólnie nadawały tytuły.

2. „TWAL” – malowanie, myślenie linią

To technika polegająca na używaniu kartonu do odbijania linii i tym samym tworzenia własnych kompozycji. Linia jest podstawowym elementem sztuki, projektowania i kluczem do odblokowania procesu twórczego, co znalazło odbicie w pracach wykonanych przez świetlicowych, małych artystów.

Uczniowie z grupy czerwonej pod kierunkiem Pani Marioli Plazy-Panewki zrealizowali kolejne zadania projektowe.

1. „Architekci”

Zadanie to polegało na zapoznaniu uczniów z budowlami charakterystycznymi dla wybranych państw oraz stworzeniu miniaturki wybranego symbolu architektonicznego. Po obejrzeniu prezentacji o największych i najsłynniejszych budowlach świata uczniowie skonstruowali z różnego rodzaju klocków  wieżę Eiffla, piramidy, krzywą wieżę w Pizzie, dwie wieże Petronas Towers.

2. „Sztuka w bibliotece”

Uczniowie podczas wizyty w szkolnej bibliotece pod kierunkiem Pani Renaty Pysz oglądali  książki związane ze sztuką . Szczegółowo zapoznali się z „Historią malarstwa polskiego” autorstwa Stefanii Krzysztofowicz-Kozakowskiej i Franciszka Stolaty.

Realizacja tych wyzwań dostarczyła uczniom wielu pozytywnych przeżyć, rozwinęła twórczą postawę dzieci, wzbogaciła ich wiedzę na temat technik plastycznych. Uczestnicy zajęć  udoskonalili także swoje umiejętności konstrukcyjne, a przede wszystkim doświadczyli wielu radości,  wspaniałej zabawy, a  poprzez wspólną pracę wzmocnili relacje koleżeńskie w grupach.