LEKTURY NIE MUSZĄ BYĆ NUDNE!
W roku szkolnym 2021/2022 na lekcjach języka polskiego ósmoklasiści realizowali innowację pedagogiczną „Lektury obowiązkowe nie muszą być nudne”. Podczas zajęć wykonywali oni wiele projektów. Uczniom, według ankiety, najbardziej podobała się lektura na wieszaku. W ten sposób przedstawione zostało dzieło Juliusza Słowackiego pt. „Balladyna”. Kolejnym projektem była książka w pudełku. Do kartonów po butach uczniowie włożyli przedmioty, które kojarzą im się z lekturą pt. „Mały Książę”. Następnym ich zadaniem było odgadnąć, jaki fragment lektury kojarzy im się z poszczególnymi elementami. Młodzież, w trakcie słuchania audiobooka lektury „Świtezianka”, wykonywała również rysunki, które następnie połączyła z planem wydarzeń. Podczas zajęć uczniowie oglądali także inscenizację „Dziadów cz. II” Adama Mickiewicza (filmik został przygotowany przez klasę 7b: http://youtu.be/BqL8wQNQvUc). Uczniowie wykonali również lekturę na prześcieradle. W ten sposób przedstawione zostały „Dziady cz. II”. W trakcie lekcji dzieci rozwiązywały także quizy, dotyczące lektury „Quo vadis” opublikowane na platformach quizizz, kahoot i wordwall.