INNOWACYJNA SZKOŁA! INNOWACYJNI NAUCZYCIELE!
W tym roku szkolnym nauczyciele Naszej Szkoły wdrażają zasady aż 9 innowacji pedagogicznych! Są to:
- M. Barbasz-Sztajno „Guided writing with 5th graders”
- S. Bysko, I. Nowak „Abecadło plastyczne w dziełach mistrzów”
- U. Ficoń „Matematyka w praktyce – kto w pracy liczy, waży i mierzy?”
- A. Krywult, A. Woźniak „English Special Days”
- R. Małysz „Gdzie kryje się matematyka? Rozwijanie potencjału twórczego i intelektualnego dzieci”
- M. Piechota „Aktywna główka – rozwijamy kreatywność i aktywne działanie wśród najmłodszych uczniów”
- I. Szczepanek „Uważność i spokój żabki”
- D. Wojdyła-Kondracka „Don't be afraid to speak English”
- A. Wojtyczka „Rajd śladami Patrona”
Łącznie możemy się pochwalić aż 51 innowacjami pedagogicznymi realizowanymi w SP 32!
Innowacja pedagogiczna w potocznym rozumieniu jest określana jako pewnego rodzaju ulepszanie, wprowadzanie nowych rozwiązań, modernizacja, pozytywna zmiana. Specyfikę innowacji pedagogicznej zdefiniował W. Okoń: „Innowacją pedagogiczną jest zmiana struktury systemu szkolnego (dydaktycznego, wychowawczego) jako całości lub struktury ważnych jego składników – w celu wprowadzenia ulepszeń o charakterze wymiernym. Składniki te obejmują m.in.: nauczycieli, uczniów, programy i podręczniki, wyposażenie zakładów wychowawczych, środki masowego przekazu i środowisko wychowawcze”. Celowość wprowadzania innowacji jest tym wyższa, im więcej korzyści uzyska z niej dziecko. Innowacje pedagogiczne to:
- nowatorskie rozwiązania programowe, organizacyjne lub metodyczne mające na celu poprawę jakości pracy szkoły;
- działania odmienne od powszechnie obowiązujących;
- zmiany w zakresie tradycyjnego podejścia do procesu edukacji;
- twórcze udoskonalanie sposobów spełniania roli, do której szkoła została powołana.