Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

INNOWACYJNA SZKOŁA! INNOWACYJNI NAUCZYCIELE!

15-09-2022 5:13 nasze zainteresowania

W tym roku szkolnym nauczyciele Naszej Szkoły wdrażają zasady aż 9 innowacji pedagogicznych! Są to:

- M. Barbasz-Sztajno „Guided writing with 5th graders” 

- S. Bysko, I. Nowak „Abecadło plastyczne w dziełach mistrzów”

- U. Ficoń „Matematyka w praktyce – kto w pracy liczy, waży i mierzy?”

- A. Krywult, A. Woźniak „English Special Days”

- R. Małysz „Gdzie kryje się matematyka? Rozwijanie potencjału twórczego i intelektualnego dzieci”

- M. Piechota „Aktywna główka – rozwijamy kreatywność i aktywne działanie wśród najmłodszych uczniów”

- I. Szczepanek „Uważność i spokój żabki”

- D. Wojdyła-Kondracka „Don't be afraid to speak English”

- A. Wojtyczka „Rajd śladami Patrona”

Łącznie możemy się pochwalić aż 51 innowacjami pedagogicznymi realizowanymi w SP 32!

Innowacja pedagogiczna w potocznym rozumieniu jest określana jako pewnego rodzaju ulepszanie, wprowadzanie nowych rozwiązań, modernizacja, pozytywna zmiana. Specyfikę innowacji pedagogicznej zdefiniował W. Okoń: „Innowacją pedagogiczną jest zmiana struktury systemu szkolnego (dydaktycznego, wychowawczego) jako całości lub struktury ważnych jego składników – w celu wprowadzenia ulepszeń o charakterze wymiernym. Składniki te obejmują m.in.: nauczycieli, uczniów, programy i podręczniki, wyposażenie zakładów wychowawczych, środki masowego przekazu i środowisko wychowawcze”. Celowość wprowadzania innowacji jest tym wyższa, im więcej korzyści uzyska z niej dziecko. Innowacje pedagogiczne to:

- nowatorskie rozwiązania programowe, organizacyjne lub metodyczne mające na celu poprawę jakości pracy szkoły;

- działania odmienne od powszechnie obowiązujących;

- zmiany w zakresie tradycyjnego podejścia do procesu edukacji;

- twórcze udoskonalanie sposobów spełniania roli, do której szkoła została powołana.