Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

CO SŁYCHAĆ W ŚWIETLICY? STYCZEŃ I LUTY

14-03-2024 5:32 świetlica

Po świątecznej przerwie wróciliśmy do szkoły na cztery tygodnie, ponieważ zbliżały się ferie zimowe. Dzieciom zostały przypomniane i utrwalone zasady bezpiecznych zabaw na świeżym powietrzu, poruszania się po drogach i przemyślanego korzystania z internetu. Na początku miesiąca wszystkie grupy świetlicowe wzięły udział w „Wielkim konkursie bicia rekordów Guinnessa”, który odbył się 7 stycznia w szkolnej sali gimnastycznej. Uczniowie próbowali swoich sił w takich konkurencjach, jak stanie na jednej nodze, skakanie na skakance, kręcenie hula-hoop, kozłowanie piłki. Zwycięzcy zostali nagrodzeni upominkami w postaci bidonów i słodkich przekąsek. We wszystkich grupach świetlicowych odbyły się także bale karnawałowe, o których informowaliśmy na stronie internetowej szkoły.

W styczniu grupa pomarańczowa w ramach projektu „Cztery pory roku” otrzymała zadanie zaprojektowania zimowego sweterka. Po prezentacji dotyczącej wzorów, technik i wyrobu swetrów dzieci samodzielnie z kolorowych pasków papieru wykonały projekty zimowych sweterków. W lutym, realizując ten projekt, uczniowie tworzyli pracę plastyczną z kolorowych figur geometrycznych – kwadratów i trójkątów. Ułożenie wzorów w kształcie zwierzątek nie było wcale takie proste, jak się początkowo dzieciom wydawało. Praca ta wymagała od nich dużej kreatywności i logicznego myślenia. 18 stycznia dzieci obchodziły Dzień Bałwanka. Wysłuchały bajki, do której samodzielnie ułożyły zakończenie, tańczyły do piosenki „Tup, tup po śniegu”, a do muzyki klasycznej rytmizowały utwór śniegowymi kulami z papieru. Zwieńczeniem zajęć były postacie bałwanków wykonane z papierowych łańcuchów. 19 stycznia dzieci z tej grupy obchodziły Dzień Popcornu. Dowiedziały się, skąd pochodzi ta przekąska, jak ona powstaje i ozdobiły popcornowe pudełka. Popcorn był także smaczną przekąską podczas seansu filmowego. W „smacznych” zajęciach dzieci brały także udział w ramach projektu „Gramy zmysłami”. Jak ważne jest spożywanie owoców dla zdrowia, uczniowie przekonali się, rozwiązując zagadki oraz grając w grę „Kucharz”. Kolejnym wyzwaniem było skomponowanie owocowego talerza – dzieci miały okazję na degustację owoców, których jeszcze nie jadły oraz na rozpoznanie po smaku i zapachu tych owoców, które już znały. Na talerzykach z owocowymi rekwizytami po zajęciach nic nie zostało! Również w ramach tego projektu w lutym uczniowie doskonalili zmysł dotyku poprzez malowanie palcami. Paluszkami i farbami wykonali walentynkowe laurki – miłosne serduszka wyszły pięknie i kolorowo. Grupa ta obchodziła także Dzień Dinozaura, podczas którego dzieci oglądały prezentację, zdjęcia i figurki tych prehistorycznych gadów. Z papierowych rolek wykonały także szkielet dinozaura, kolorowały sylwetki tych stworów , bawiły się w paleontologów, próbując dopasować elementy ich szkieletów. W każdą środę dzieci uczestniczyły w zajęciach muzyczno-rytmicznych, z których fotorelację można zobaczyć tutaj: https://photos.app.goo.gl/8xWW1dTuqKA7SDEA6.

Pracowicie minęły także dwa miesiące w grupie srebrnej, która realizuje m. in. projekt „Kreatywne Dni Nietypowe”. Dzieci obchodziły Dzień Spaghetti, podczas którego powstały „pyszne” prace plastyczne oraz makaronowe konstrukcje, Dzień Popcornu, w którym tworzyły popcornowe, zimowe drzewa, Dzień Dinozaura wypełniony dinozabawami i twórczą działalnością z wykorzystaniem chusteczek. W Dniu Kota po kociej gimnastyce wykonały piękne portrety tych miłych zwierzaków. Z kolei projekt „Dotknij, poczuj, zobacz” wzbudzający u dzieci pasję tworzenia, eksperymentowania i doświadczania wielozmysłowego  to zajęcia,  podczas których dzieci poznawały właściwości śniegu i tworzyły śnieżne budowle („Sztuczny śnieg”), zgłębiały tajemnice kosmosu („Galaktyka w słoiku”) oraz eksperymentowały z wybuchającym wulkanem.  W ramach programu „Powtórka z dawnego podwórka” uczniowie grali w klasy I – jak za dawnych czasów – bawili się w sklep. W tej grupie kontynuowana jest  także „Ogólnopolska wymiana pocztówkowa”, która ma na celu promocję naszego pięknego miasta. Do naszej świetlicy dociera coraz więcej pocztówek zwrotnych z różnych zakątków naszego kraju! Mamy już całkiem pokaźną galerię widokówek z wielu miast Polski. „Sreberka” pamiętały także o Dniu Babci i Dziadka – wykonały piękny plakat z życzeniami z tej okazji, a walentynkowe, mozaikowe serduszka długo zdobiły  naszą świetlicową gazetkę. 

W styczniu dzieci z grupy zielonej stworzyły wiele ciekawych prac plastycznych, m. in. „Noworoczne fajerwerki”, „Zimowe miasteczko” oraz „Stonogę z rolek” wykonaną przez całą grupę. Przygotowały projekty karnawałowych strojów i wykonały karnawałowe maski. Tuż przed feriami bawiły się na grupowym baliku karnawałowym. Rozpoczęły także pracę nad przygotowaniem walentynkowego przedstawienia, którą kontynuowały w kolejnym miesiącu podczas świetlicowych warsztatów teatralnych. Tematykę lutowych zajęć zdominowała zima i zimowe dyscypliny sportowe. Dzieci świętowały walentynki – powstały kartki walentynkowe i upominki walentynkowe – „Zakochane ludziki” z koralików i drucików kreatywnych. Koniec miesiąca zdominowały „dinozaurowe inspiracje”. Uczniowie wykonali pracę pt. „Dinozaury na tle zachodzącego słońca” oraz diplodoki z papierowych talerzyków. Poznały wiele ciekawostek o prehistorycznych gadach oraz rozwiązywały wiele „dinozaurowych” zadań i łamigłówek, które wzbogaciły ich wiedzę i przegoniły nudę.

Grupa niebieska kontynuowała realizację  projektu „Europa i ja”. W minionych miesiącach dzieci poznały czeską florę i faunę. Uczniowie liczyli także od 1 do 10. Co tydzień w piątek bawili się słowami, tworząc wyrazy z losowych liter. Z okazji walentynek uczniowie stworzyli piękne serca dla najbliższych. Nie zabrakło także zajęć o tematyce noworocznej.

Uczniowie trzeciej klasy wspominali powitanie nowego roku, wykonując prace plastyczne, których tematem była „wystrzałowa” noc sylwestrowa. Na bal karnawałowy każdy wychowanek własnoręcznie przygotował maskę według własnego projektu. Uczniowie w ramach programu edukacyjnego „Uniwersytet dzieci” zrealizowali zajęcia „Dlaczego księżyc wygląda czasem jak rogalik?” oraz poznały kolejne zasady bezpiecznego korzystania z zasobów internetu, podczas których dowiedziały się, jak zgodnie z prawem korzystać z zamieszczanych tam zdjęć. Poznały kolejną dawną zabawę – „Bitwę morską”, która okazała się być doskonałym sposobem na nudę a dodatkowo można się w nią bawić, dysponując tylko kartką i ołówkiem. Dzieci poznały kolejne przygody bohaterów „Magicznego drzewa” i z ciekawością oczekują na dalsze fragmenty powieści. Realizowały swoje sportowe pasje, rozgrywając międzygrupowe, zacięte mecze w dwa ognie. Poznawały reguły gry w piłkę ręczną, rozgrywały turnieje gry w tenis stołowy, spędzały aktywnie czas w szkolnej auli, uczestnicząc w zabawach z chustą animacyjną.  Od stycznia uczniowie trzecich klas kontynuują udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Zabawa sztuką” i podejmują kolejne kreatywne wyzwania plastyczne.