Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

CO SŁYCHAĆ W ŚWIETLICY? MAJ I CZERWIEC

20-06-2024 6:04 świetlica

W naszej świetlicy uczniowie nie mogą narzekać na nudę. W każdej grupie w ostatnich dwóch miesiącach nauki miały miejsce ciekawe wydarzenia. Grupa niebieska w maju kontynuowała poznawanie Czech, biorąc udział w projekcie „Europa i ja”. Na zajęciach były omawiane regionalne potrawy tego  kraju. Dzieci stworzyły czeski stół pyszności. Grupa otrzymała certyfikat, a każdy uczestnik projektu – dyplom. Uczniowie wykonali także prace plastyczno-techniczne dla mamy i taty. Za sprawą czarodziejskich żaglówek „popłynęli” już na wymarzone wakacje, nie zapominając o powtórzeniu zasad bezpieczeństwa i omówieniu sposobów spędzania czasu wolnego.

W maju uczniowie należący do grupy zielonej stworzyli prace zainspirowane obrazem pt. „Słoneczniki” Vincenta van Gogha. Nie zapomnieli też o laurkach z życzeniami dla swoich mam. Zaprezentowali swoje talenty wokalne w świetlicowym konkursie piosenki. Słoneczne dni wypełniały zabawy i gry ruchowe na boisku szkolnym. W czerwcu  zajęcia grupy zdominowała tematyka zbliżających się wakacji. Powstały kolorowe lody na patyku, a także wakacyjne Minionki z papierowych rolek. Deszczowe dni mijały na doskonaleniu techniki origami – dzieci składały łódki i papierowe kubeczki z drewnianymi koralikami na sznurku. Wspólnie przygotowały plakat z wakacyjnymi życzeniami dla szkolnych kolegów oraz przypomniały sobie zasady bezpieczeństwa podczas wakacji.

Uczniowie z grupy fioletowej nauczyli się kolejnego wierszyka w języku angielskim i powtórzyli poprzednie. Każdy wykonał własną książeczkę z poznanymi wierszykami.  Z okazji Dnia Matki dzieci wspólnie wykonały plakat metodą wyklejania. Dzieci uczestniczyły w zajęciach, podczas których rozmawiały o emocjach i sposobach radzenia sobie z nimi, tworzyły emotki na kawowych pokrywkach, a z innych odpadów wykonały elementy do zabaw tematycznych w sklep, gabinet urody czy bank. Podczas zajęć ruchowych dzieci z grupy fioletowej rozwijały motorykę dużą, a chłopcy z zapałem doskonalili umiejętności gry w piłkę.

Wychowankowie z grupy pomarańczowej zakończyli projekt „Gramy zmysłami” zajęciami, na których stworzyli „pudełko sensoryczne”. W trakcie tych zajęć dzieci rozwijały zmysł dotyku – poprzez zabawy sensoryczne rozpoznawały faktury, wzory i wielkości ukrytych przedmiotów, stymulując tym samym system czucia oraz umiejętności manipulacyjne dłoni i palców. 23 maja grupa świętowała Dzień Żółwia – dzieci obejrzały prezentację, szukały ciekawostek o tym zwierzęciu oraz wykonały pracę plastyczną. W maju uczniowie pilnie ćwiczyli swoje umiejętności wokalne i taneczne, przygotowując program artystyczny z okazji Dnia Rodziny. Zaprezentowali go 12 czerwca na spotkaniu z rodzicami, a efekty ich pracy zostały nagrodzone gromkimi brawami zachwyconej widowni. Podczas tego spotkania dzieci zaprosiły swoich rodziców do wspólnej zabawy. Były tańce animacyjne, integracyjne, pokaz gry na bum-bum rurkach oraz zabawy z chustą animacyjną. Czas spędzony z rodzicami przysporzył dzieciom wielu wrażeń, radości i niezapomnianych przeżyć. 14 czerwca przedstawiciele grupy pomarańczowej reprezentowali Naszą Szkołę na Festynie Parafialnym. Dzieci wykonały dwie piosenki: „Muzyka łączy ludzi” oraz „Rodzina jest ok”, a także układ taneczny „Hej poleczka”.

Uczniowie z grupy srebrnej od początku roku szkolnego brali udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Kreatywne Dni Nietypowe”, który zakończył się w maju. Jego głównym celem był wszechstronny rozwój dzieci w różnym wieku poprzez stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu kreatywności i budowaniu poczucia własnej sprawczości. Dzieci realizowały projekt w III modułach – Wesołe dni nietypowe, Jedzeniowe dni nietypowe oraz Zwierzęce dni nietypowe. Za kreatywność dzieci w wykonywaniu różnych zadań grupa srebrna została nagrodzona certyfikatem. Dzieci z tej grupy realizowały także projekt „Dotknij, poczuj, zobacz”. W ramach tego przedsięwzięcia zrealizowane zostały takie zadania jak: malowanie na mleku, slime, kolorowa masa solna, wulkan, gniotek, galaktyka w słoiku, malowanie na soli, piasek sensoryczny, sensoryczna pizza, ciecz nienewtonowska. Realizując program „Powtórka z dawnego podwórka”, uczniowie z grupy srebrnej, żółtej i czerwonej skakali na skakance, grali w gumę, klasy, bawili się w berka, zbijaka, dwa ognie, ciuciubabkę, ciupy czy kapsle. Poznali także wiele gier, w które można grać tylko przy użyciu kartki i ołówka, m.in.: 21 trójkątów, państwa – miasta, statki, bałwanka, łapki, ziemniaka, mosty, przeplatankę, węża wyrazowego, kartofla. We wszystkie te zabawy bawili się ich dziadkowie, kiedy nie było jeszcze komputerów, tabletów i smartfonów. Warto wrócić do tych gier, ponieważ nie wymagają żadnych specjalnych materiałów oprócz zwykłej kartki i ołówka, a bardzo rozwijają pamięć, koncentrację i spostrzegawczość. W czerwcu dzieci z grupy srebrnej rozwijały także twórczość plastyczną o tematyce wakacyjnej – wykonały żaglówki testowane na wodzie czy letnią łąkę o różnorodnej fakturze, a przedstawicielka grupy – Nadia Kubicz reprezentowała świetlicę na Festynie Parafialnym.

Uczniowie trzecich klas (grupa żółta) w czerwcu zakończyli udział w projekcie Uniwersytetu Dzieci „Superbohaterzy nauki. Dokąd może nas zaprowadzić ciekawość?”. Dzieci  poznały mechanizmy działania wielu zjawisk przyrodniczych, doskonaliły umiejętność współpracy i współdziałania, a przede wszystkim świetnie się bawiły. Realizacja  tematów: „Jak powstają języki?", „Dlaczego statek pływa?”, „Dlaczego para bucha z czajnika?”, „Czym jest dźwięk?” wzbogaciła wiedzę dzieci i zainteresowała je tymi zjawiskami.

Wychowankowie z grupy czerwonej zakończyli realizację projektu „Uczeń w sieci”. Dowiedzieli się, jak być asertywnym człowiekiem, jak rozpoznać fałszywe treści w internecie i czy może on nas śledzić, jak korzystać ze znalezionych w sieci zdjęć i kiedy internet staje się dla nas niebezpieczny. Wiedza o bezpiecznym korzystaniu z zasobów internetu z pewnością przyda się dzieciom podczas dalszej nauki. W naszej świetlicy uczniowie klas trzecich to silna, sportowa drużyna chętna do podejmowania sportowych wyzwań. W ostatnich miesiącach nauki dzięki sprzyjającej pogodzie na szkolnym boisku odbywały się zacięte mecze w piłkę nożną, międzygrupowa rywalizacja w dwa ognie oraz ulubioną grę dzieci – zbijaka.

24 maja w naszej świetlicy był świętem muzyki. W tym dniu dzieci zaprezentowały swoje umiejętności wokalne podczas Świetlicowego Przeglądu Piosenki. Na scenie wystąpiły zespoły oraz soliści, którzy z tej okazji przygotowali swoje interpretacje popularnych piosenek. Imprezę uświetnił także występ dzieci z grupy pomarańczowej, które zaprezentowały publiczności swoje umiejętności gry na pałeczkach. Fragmenty tego wydarzenia można obejrzeć tutaj: https://drive.google.com/file/d/1-9KlmZPtrtATW2N-5ASZ1s_D-TlGWv7I/view?usp=drivesdk  

Wszystkim naszym wychowankom dziękujemy za wspólnie spędzony kolejny, pracowity rok i życzymy bezpiecznych, ciekawych oraz pełnych wrażeń wakacji.