Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

CO NOWEGO W ŚWIETLICY? STYCZEŃ I LUTY 2025

W styczniu w grupie Srebrnej - mimo braku zimowej scenerii za oknem - podczas zajęć nie zabrakło zimowych inspiracji. Uczniowie tworzyli śnieżynki i bałwanki z papieru, zimowe obrazki oraz zimowe witraże. Z okazji Dnia Babci i Dziadka sreberka przygotowały kolorowe laurki z życzeniami. Natomiast podczas zajęć z okazji Dnia Pizzy powstała pizza origami z papieru oraz smakowita i zdrowa pizza z owoców. W lutym świętowane były w tej grupie kolejne nietypowe święta - Dzień LEGO, Dzień Kota oraz uwielbiane przez wszystkich walentynki. Przypomniane zostały karnawałowe zwyczaje, a uczniowie wykonali karnawałowe maski z wizerunkami ulubionych postaci. "Na deser" - tuż przed feriami odbył się walentynkowy bal karnawałowy. 
W styczniu, będąc wciąż w klimacie sylwestrowym, grupa Brązowa wykonała pracę plastyczną przedstawiająca sztuczne ognie z wykorzystaniem stempli z rolek. Dzieci wspólnie zaprojektowały również wielkoformatową zimową grę planszową. Z okazji karnawału uczniowie wiele czasu poświęcili na wykonanie masek z masy papierowej. W lutym odbył się Walentynkowy Bal Karnawałowy, na którym wszystkie grupy młodsze wspaniale się bawiły. Pierwszoklasiści po zapoznaniu z wybranymi artystami i ich dziełami stworzyli także własne "rzeźby" z papieru inspirowane muzyką klasyczną.
Grupa Fioletowa wykorzystała piękną zimową pogodę na zabawy na świeżym powietrzu, lepienie bałwanków czy rzucanie śnieżkami. Z okazji Dnia Babci i Dziadka dzieci wykonały laurki ulubioną techniką origami oraz poznały historię tego święta. Przypomnieliśmy sobie ważne numery alarmowe, porozmawialiśmy o pierwszej pomocy, odegraliśmy scenki ćwicząc właściwe zachowania w trudnych sytuacjach. Wykonaliśmy maski karnawałowe oraz braliśmy udział w balu karnawałowym w naszej świetlicy. Były zabawy w rytm muzyki z wykorzystaniem balonów, bibuły czy piłek, prezentacja strojów oraz mnóstwo szaleństwa i śmiechu. Poznaliśmy też sporty zimowe, porozmawialiśmy sobie o bezpieczeństwie w czasie ferii. Z okazji " Walentynek" poznaliśmy historię tego święta, rozegraliśmy quiz oraz wykonaliśmy serca wyklejane plasteliną.
Uczniowie z grupy Zielonej pierwsze miesiące roku spędzili w świetlicy bardzo aktywnie. Dzieci chętnie brały udział w zajęciach, rozwijały swoje zainteresowania i pogłębiały współpracę w grupie. Powstały piękne prace plastyczne, nowe inicjatywy oraz mnóstwo niezapomnianych wspomnień. Miesiące zimowe obfitowały w różnorodne zajęcia. Odbyły się zajęcia plastyczne: zimowa praca „Ptaki”, zimowych praca plastyczna „Paw”, wykonywanie kartek walentynkowych oraz serc-laurek na Dzień Babci i Dziadka oraz licznych kolorowanek. Dzieci uczestniczyły także w zajęciach ruchowych: grach i zabawach integracyjnych w sali oraz zabawach na świeżym powietrzu (jeśli pozwalała pogoda) oraz zawodach sportowych w auli szkolnej. Uczniowie z grupy zielonej wzięli udział w konkursie plastycznym „Koty i ich figle, psoty” – dzieci przygotowały prace plastyczne, które zostały oddane do organizatora konkursu tj. Domu Kultury w Wapienicy. W grupie odbyły się też obchody Walentynek – wykonanie kartek oraz łańcuchów z serduszek, tworzenie walentynkowej poczty oraz zabawy integracyjne związane z przyjaźnią i życzliwością. Zrealizowaliśmy również kolejne lekcje z projektu „Dlaczego kości są twarde?” Dowiedzieliśmy się czy pamięć mózgu jest nieograniczona a dzieci kreatywnie zwieńczyły lekcję o bakteriach pracą plastyczną. Te pełne kreatywności zimowe tygodnie zakończył Bal Karnawałowy, podczas którego nie brakowało zabaw i aktywności przy muzyce. 

Pierwsze miesiące roku w grupie Pomarańczowej upłynęły pod znakiem zabawy, muzyki i sztuki oraz rozwijania kompetencji emocjonalnych i społecznych. W styczniu dzieci uczestniczyły w zajęciach muzycznych, podczas których miały okazję grać na nietypowych instrumentach, takich jak bum bum rurki, grzechotki wykonane z jajek niespodzianek czy papierowe talerzyki. Poznały także nowe tańce animacyjne i piosenki, które wprowadziły radosną, karnawałową atmosferę. W tym samym miesiącu grupa przygotowywała krótki program artystyczny na Dzień Otwarty Szkoły. Kolejnym ważnym wydarzeniem było uczestnictwo w zajęciach z projektu Uniwersytet Dzieci: "Jaką moc ma empatia". Podczas zajęć dzieci poznawały różne emocje, odgrywały scenki, oglądały filmy edukacyjne oraz wspólnie dyskutowały o empatii i sposobach wyrażania uczuć. Pracując w grupach, przeprowadzały ankiety oraz tworzyły rysunki przedstawiające empatię, którą w danej chwili odczuwały. Spotkanie było niezwykle angażujące i wywołało w dzieciach wiele refleksji.
21 stycznia grupa świętowała Dzień Babci. Dzieci z radością opowiadały o swoich babciach i wspólnych chwilach, które z nimi spędzają. Wzięły także udział w zabawie pantomimicznej „Co robi moja babcia?”, odgadując codzienne czynności, a na zakończenie zajęć wykonały herbaciane laurki oraz portrety swoich ukochanych babć.
Luty rozpoczął się od kolejnych inspirujących zajęć, tym razem w ramach projektu "Dźwięczne historie", podczas których dzieci poznawały instrumenty strunowe. Po wysłuchaniu słuchowiska „Zwierzęca orkiestra” omawiały jego treść i oglądały prezentację instrumentów. Następnie wzięły udział w zabawie „Jestem muzykantem konszabelantem” oraz w muzycznych kalamburach. Na zakończenie stworzyły plakat „Zwierzęca orkiestra”, który pomógł im lepiej zapamiętać zdobyte informacje. Kolejnym wydarzeniem były zajęcia z projektu Uniwersytet Dzieci: "Skąd malarze czerpią inspiracje". Dzieci obejrzały film edukacyjny o pracy malarza oraz poznały różne przybory malarskie. Następnie analizowały swoje wcześniejsze prace, przypisując je do odpowiednich gatunków malarskich. Na zakończenie stworzyły własne szkicowniki, wklejając do nich rysunki powstałe w trakcie zajęć „Rysowanie krok po kroku”. Dzięki temu dzieci lepiej zrozumiały proces twórczy oraz różnorodność stylów w malarstwie.
Pod koniec lutego w grupie Pomarańczowej odbył się wyjątkowy Bal Karnawałowy „Balonowy zawrót głowy”. Dzieci z entuzjazmem przygotowały własne maski podczas zajęć plastycznych, co nadało wydarzeniu wyjątkowego charakteru. Sala wypełniła się kolorami, a balony stały się głównym elementem zabaw i konkursów. Nie zabrakło tańców, śmiechu i radosnej atmosfery. Dzieci chętnie angażowały się w nowe zabawy i konkursy z balonami, a ich uśmiechy świadczyły o tym, że impreza była niezapomniana.
W styczniu dzieci z grupy Różowej stworzyły wiele ciekawych prac związanych z zimą. Zrobiły piękne bałwanki wykorzystując w swoich pracach skrawki materiału. Wykonały ciekawe karmniki dla ptaków używając różnych materiałów, w tym ziarna. Poznały przy okazji ptaki, które zostają w Polsce na zimę. Nauczyły się jak prawidłowo je dokarmiać, rozwijając przy tym empatię i odpowiedzialność za zwierzęta. Dzieci z zapałem stworzyły prezenty dla swoich babć i dziadków. Prace były kolorowe, wyjątkowe i niepowtarzalne.  W piękne zimowe dni dzieci korzystały ze szkolnego boiska, które pokryło się grubą warstwą śniegu, z entuzjazmem korzystały z zimowej aury. Chłopcy zawzięcie lepili bałwana. Dziewczynki zorganizowały bitwę na śnieżki. Zabawa sprawiła im dużo radości i śmiechu, tworząc niezapomniane wspomnienia. Dzieci brały udział w konkursie plastycznym, którego bohaterem był kot i jego psoty. Tuż przed feriami zimowymi odbył się bal karnawałowy, na który dzieci przebrały się w ciekawe kostiumy. Zabawa dostarczyła im mnóstwo radości i pozytywnych emocji.
W każdy poniedziałek i czwartek stycznia uczniowie z grupy Niebieskiej brali udział w zajęciach rozwijających ich słownictwo, pamięć i sprawność manualną. Dzieci poznały ciekawe wyrażenia i ich znaczenie w oparciu o książkę Grzegorza Kasdepke pt. „Co to znaczy?”. Już wiedzą, co znaczy „rzucić okiem”, „stanąć na rzęsach”, „pozjadać rozumy”, „siedzieć na walizkach” czy „łamać sobie głowę”. Odbyła się też dyskusja o roli babci i dziadka w życiu wnuków na podstawie własnych doświadczeń i książki pt. „Basia i dziadkowie”. Wiele radości i zaskoczeń dostarczyły brzmienia słowa "babcia" w kilkunastu językach świata. Świetnym treningiem umysłu były układane puzzle, rozsypanki tekstowe oraz rozwiązywane krzyżówki z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. Sprawność manualna uczniów była doskonalona podczas wykonania pingwina metodą origami kołowego jako zakończenie pracy z lekturą „Zaczarowana zagroda”. Zajęcia w lutym były poświęcone poznaniu osoby Juliana Tuwima oraz jego twórczości poprzez obejrzenie prezentacji, wysłuchanie fragmentów książki pt. „Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą” autorstwa Agnieszki Frączek oraz czytanie wybranych wierszy poety.
Z okazji nowego roku kalendarzowego w pierwszym tygodniu stycznia uczniowie z grupy Żółtej wykonali plakat z noworocznymi życzeniami dla szkolnej społeczności. Prace plastyczne grupy w styczniu i lutym przedstawiały tematy związane z zimą: sporty zimowe, śnieżne krajobrazy, zabawy na śniegu, portret Pani Zimy i postacie bałwanków wykonane z okazji Dnia Bałwana. Uczniowie uczestniczyli także w zajęciach doskonalących umiejętności społeczne – uczyli się rozpoznawać i nazywać przeżywane emocje. W efekcie tych zajęć powstała praca „Wszystkie emocje są nam potrzebne”. W grupie Żółtej i Czerwonej kontynuowaliśmy realizację projektu „Mogę być kim chcę”. Przeprowadzone zostały zajęcia ”Patrzeć dłońmi”, podczas których uczniowie poznawali alfabet Braila i wykonali tabliczki ze swoimi imionami do odczytu za pomocą dotyku. Podczas zajęć „Muszelki czy nitki” dzieci odbyły wirtualną wizytę w fabryce makaronu i wykonały pracę plastyczną z różnych rodzajów tego popularnego produktu. Obchodziliśmy też Międzynarodowy Dzień Klocków Lego zapoznając się z historią powstania tych najpopularniejszych na świecie i najbardziej lubianych klocków. Podczas Międzynarodowego Dnia Puzzli powstały liczne, kolorowe obrazki ze zgromadzonej w świetlicy kolekcji tych zabawek. Z okazji Dnia Dinozaura techniką „mokre w mokrym” dzieci wykonały piękne prace przedstawiające te zwierzęta w ich prehistorycznym środowisku. W ramach realizowanego programu podejmowaliśmy też bardzo poważne tematy: rozmawialiśmy o demokracji, dzieci poznały polskich noblistów, utrwalały numery alarmowe, przypomniały sobie zasady bezpiecznego korzystania z zasobów internetu. Ponadto uczniowie tych grup kontynuowali poznawanie prostych, dawnych zabaw przy użyciu kartki i ołówka oraz uczestniczyli w zajęciach w ramach projektu „Sztuka – skąd artyści czerpią inspiracje”. Wszystkie te działania zostały zwieńczone przed rozpoczęciem ferii zimowych bardzo udanym Karnawałowym Balem Maskowym, na którym dzieci doskonale bawiły się w rytm ulubionych i znanych wszystkim przebojów.