Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

ZABAWA SZTUKĄ W SZKOLNEJ ŚWIETLICY

16-03-2024 6:38 świetlica

Od stycznia uczniowie trzecich klas biorą udział w kolejnej edycji Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Zabawa sztuką”, którego głównym celem jest propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej. Program rozbudza kreatywność i zainteresowania uczniów, różnorodne zadania są ciekawym wyzwaniem, a ich wykonywanie sprawia dzieciom ogromną radość.

W styczniu i lutym uczniowie z grupy żółtej zrealizowali dwa zadania. Pierwsze z nich „Pole kwiatów” polegało na  przekształceniu kropek, plam, okręgów i kół w kwiaty. Dzieci współpracowały w grupach, a wspólny proces twórczy sprawiał im ogromną frajdę. Kolejne zadanie „Galeria artysty”  inspirowane było wybranym dziełem sztuki. Uczniowie  poznali dzieła Claude’a Moneta oraz  kierunek w sztuce nazwany impresjonizmem. Zainspirowani dziełem artysty „Impesja, wschód słońca”, od którego powstała nazwa kierunku, namalowali przepiękne prace. Z kolei z nich powstała wystawka wraz z kreatywną informacją o artyście.

Dzieci z grupy czerwonej na podstawie twórczości Gerharda Richtera, jednego z najsłynniejszych artystów tworzących witraże, zaprojektowali własne dzieła, przepięknie dobierając kolorystykę każdej z prac. W kolejnym wyzwaniu podjęli się stworzenia „Deszczowego kija” – ozdobionej zgodnie ze sztuką aborygeńską drewnianej tuby wypełnionej kamyczkami lub nasionami. Przechylanie instrumentu powoduje ich przesypywanie. Odgłos tworzony w ten sposób imituje dźwięk kropel deszczu spadających na ziemię. Aborygeni używali go do wywoływania deszczu. Obecnie jest używany jako instrument muzyczny.