ZABAWA SZTUKĄ W SZKOLNEJ ŚWIETLICY
Od stycznia uczniowie trzecich klas biorą udział w kolejnej edycji Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Zabawa sztuką”, którego głównym celem jest propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej. Program rozbudza kreatywność i zainteresowania uczniów, różnorodne zadania są ciekawym wyzwaniem, a ich wykonywanie sprawia dzieciom ogromną radość.
W styczniu i lutym uczniowie z grupy żółtej zrealizowali dwa zadania. Pierwsze z nich „Pole kwiatów” polegało na przekształceniu kropek, plam, okręgów i kół w kwiaty. Dzieci współpracowały w grupach, a wspólny proces twórczy sprawiał im ogromną frajdę. Kolejne zadanie „Galeria artysty” inspirowane było wybranym dziełem sztuki. Uczniowie poznali dzieła Claude’a Moneta oraz kierunek w sztuce nazwany impresjonizmem. Zainspirowani dziełem artysty „Impesja, wschód słońca”, od którego powstała nazwa kierunku, namalowali przepiękne prace. Z kolei z nich powstała wystawka wraz z kreatywną informacją o artyście.
Dzieci z grupy czerwonej na podstawie twórczości Gerharda Richtera, jednego z najsłynniejszych artystów tworzących witraże, zaprojektowali własne dzieła, przepięknie dobierając kolorystykę każdej z prac. W kolejnym wyzwaniu podjęli się stworzenia „Deszczowego kija” – ozdobionej zgodnie ze sztuką aborygeńską drewnianej tuby wypełnionej kamyczkami lub nasionami. Przechylanie instrumentu powoduje ich przesypywanie. Odgłos tworzony w ten sposób imituje dźwięk kropel deszczu spadających na ziemię. Aborygeni używali go do wywoływania deszczu. Obecnie jest używany jako instrument muzyczny.