Przejdź do treści Przejdź do menu

RUSZA OLIMPIADA SZKOLNA!!!

22-02-2021 18:22 nasze zainteresowania sport

Olimpiada Szkolna jest to projekt zachęcający uczniów do zwiększenia aktywności fizycznej oraz wspomagania ucznia w rozwoju psychomotorycznym.


ZASADY INNOWACJI


  1. Projekt „Olimpiada szkolna” trwa od 22.02.2021 r. do 30.05.2021 r.
  2. Innowacją objęci są uczniowie klas 1-8.
  3. Uczniom proponuje się 7 konkurencji, które mogą wykonać pod opieką osób dorosłych (rodziców/opiekunów). Wybór konkurencji zależy tylko od upodobań i możliwości ucznia.
  4. Uczniowie klas 1-3 realizują projekt na lekcjach wychowania fizycznego.
  5. Uczniowie klas 4-8 realizują projekt we własnym zakresie.
  6. Uczniowie rywalizują w czterech grupach wiekowych:
  7. a) I grupa wiekowa to klasy 1;
  8. b) II grupa wiekowa to klasy 2-3;
  9. c) III grupa wiekowa to klasy 4-5;
  10. d) IV grupa wiekowa to klasy 6-8.

WARUNKI REALIZACJI INNOWACJI OLIMPIADA SZKOLNA


Warunki realizacji innowacji dla uczniów klas 1-3


  1. Wykonanie poszczególnej konkurencji przez uczniów dokumentują nauczyciele prowadzący zajęcia wychowania fizycznego.
  2. Po wykonaniu konkurencji nauczyciele na bieżąco przesyłają przez dziennik elektroniczny pełną dokumentację, czyli listę z wynikami i zdjęcia (fotografie z wykonania danej konkurencji) opiekunom projektu – Annie Wojtyczce, Aldonie Słonce lub Izabeli Szczepanek. Zdjęcia można również dostarczyć na płycie lub pendrivie.
  3. Opiekunowie projektu – po weryfikacji nadesłanej dokumentacji – publikują na szkolnej stronie internetowej ranking prezentujący sportowe dokonania uczestników projektu.
  4. Na początku czerwca odbędzie się finał, do którego zostaną zaproszeni uczniowie z najlepszymi wynikami. W trakcie rywalizacji zostaną wyłonieni zwycięzcy.
  5. Jeżeli wyniki uczniów w trakcie finału będą identyczne, rywalizacja trwa do wyłonienia miejsca 1, 2 i 3.
  6. Zdobywcom miejsc 1-3 przyznane zostaną medale oraz pamiątkowe dyplomy. Dodatkowo zwycięzcy otrzymają tytuł Mistrza w danej konkurencji.

Warunki realizacji innowacji dla uczniów klas 4-8


  1. Wykonanie poszczególnej konkurencji uczniowie dokumentują, wykonując przynajmniej 3 zdjęcia, na których znajduje się uczeń (w trzech różnych etapach charakterystycznych dla dyscypliny, np. skok z miejsca: przygotowanie do skoku, faza lotu, zatrzymanie z widocznym metrem).
  2. Po wykonaniu konkurencji uczniowie na bieżąco przesyłają przez dziennik elektroniczny pełną dokumentację, czyli wyniki, rezultaty i zdjęcia (3 zdjęcia z wykonania danej konkurencji) opiekunom projektu – Annie Wojtyczce, Aldonie Słonce lub Izabeli Szczepanek. Zdjęcia można również dostarczyć na płycie lub pendrivie.
  3. Opiekunowie projektu – po weryfikacji nadesłanej dokumentacji – publikują na szkolnej stronie internetowej ranking prezentujący sportowe dokonania uczestników projektu.
  4. Na początku czerwca odbędzie się finał, do którego zostaną zaproszeni uczniowie z najlepszymi wynikami. W trakcie rywalizacji zostaną wyłonieni zwycięzcy.
  5. Jeżeli wyniki uczniów w trakcie finału będą identyczne, rywalizacja trwa do wyłonienia zwycięzcy.
  6. Zdobywcom miejsc 1-3 przyznane zostaną medale oraz pamiątkowe dyplomy. Dodatkowo zwycięzcy otrzymają tytuł Mistrza w danej konkurencji.

CELE INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ


  1. poprawa kondycji ruchowej, wzmocnienie korpusu mięśniowego;
  2. poprawa układu krążenia  i oddechowego;
  3. przyspieszenie metabolizmu oraz spalania kalorii;
  4. wspomaganie rozwoju ucznia w zakresie rozwoju psychomotorycznego;
  5. rozbudzanie zainteresowań, wyrabianie własnej motywacji, siły charakteru;
  6. wyrobienie potrzeby aktywnego spędzania wolnego czasu;
  7. wdrażanie do przestrzegania zasady fair play.

OPIS KONKURENCJI DLA UCZNIÓW 


Opis konkurencji dla uczniów klas 1-3


  1. Rzuty do celu – uczeń staje na wyznaczonej linii, w odległości 3 m od plastikowego pojemnika; na sygnał wykonuje z miejsca rzuty do pojemnika jedną piłeczką tenisową przez 1 minutę; na sygnał kończy ćwiczenie;
  2. Bieg wahadłowy 4x5 m z przenoszeniem klocków – na linii startu ustawione są 2 klocki; uczeń na sygnał z pozycji wysokiej biegnie najszybciej jak potrafi, przenosząc pojedynczo klocki na drugą linię znajdującą się w odległości 5 m od linii startu; dziecko musi postawić klocki na wyznaczonej linii; klocków nie wolno rzucać; próbę uczeń wykonuje na czas;
  3. Skoki zawrotne przez ławeczkę – uczeń stoi na wyznaczonej linii przed ławeczką, na sygnał chwyta ławeczkę oburącz na jej brzegach i wykonuje przez ławeczkę przeskoki; przesuwając się wzdłuż ławeczki, musi wykonać 5 przeskoków; próbę wykonuje na czas;
  4. Strzały do bramki – uczeń stoi na wyznaczonej linii w odległości 5 m od bramki; na sygnał wykonuje strzały do bramki z miejsca jedną gumową piłką wielkości piłki nożnej; bramkę imituje materac; gol jest zaliczony, gdy piłka dotknie materaca; próba trwa 1 minutę;
  5. Skok w dal z miejsca – obunóż z pozycji stojącej; uczeń staje za linią, po czym z jednoczesnego odbicia obunóż wykonuje skok w dal na odległość; skok mierzony w cm.
  6. Skakanka – zadanie polega na wykonaniu jak największej liczby skoków obunóż na skakance do błędu (skucia).
  7. Bieg na 40m – uczeń z pozycji wysokiej biegnie ze startu do mety w jak najkrótszym czasie.

Opis konkurencji dla uczniów klas 4-8


  1. Plank (deska) – podpór przodem na przedramionach. Klęknij na podłodze. Oprzyj się na przedramionach, zginając ręce w łokciach pod kątem prostym. Barki powinny znajdować się dokładnie nad łokciami. Opierając się na palcach stóp, unieś tułów. Napnij mięśnie brzucha. Nie unoś pośladków ani nie wyginaj w dół odcinka lędźwiowego – pięty, biodra i ramiona powinny pozostać w prostej linii. Wytrzymaj w pozycji w jak najdłuższym czasie.
  2. Skok w dal z miejsca – obunóż z pozycji stojącej. Uczeń staje za linią, po czym z jednoczesnego odbicia obunóż wykonuje skok w dal na odległość. Skok mierzony w cm.
  3. Rzut do kosza z miejsca – uczeń wykonuje rzut do kosza z dogodnego dla siebie miejsca. Wykonuje rzuty oburącz sprzed klatki piersiowej lub jednorącz znad głowy. Rzuty wykonujemy przez 1 min.
  4. Hula hop – wchodząc do środka obręczy, zaczynamy kręcić biodrami w lewą bądź prawą stronę w jak najdłuższym czasie. Ćwiczenie zostaje zakończone w momencie dotknięcia obręczy o podłogę.
  5. Skakanka – zadanie polega na wykonaniu jak największej liczby skoków obunóż na skakance do błędu (skucia).
  6. Pompki – uczeń wykonuje jak największą liczbę pompek.
  7. Bieg na 60m – uczeń z pozycji startu niskiego biegnie do mety w jak najkrótszym czasie.