Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

RUSZA OLIMPIADA SZKOLNA!!!

Olimpiada Szkolna jest to projekt zachęcający uczniów do zwiększenia aktywności fizycznej oraz wspomagania ucznia w rozwoju psychomotorycznym.


ZASADY INNOWACJI


  1. Projekt „Olimpiada szkolna” trwa od 22.02.2021 r. do 30.05.2021 r.
  2. Innowacją objęci są uczniowie klas 1-8.
  3. Uczniom proponuje się 7 konkurencji, które mogą wykonać pod opieką osób dorosłych (rodziców/opiekunów). Wybór konkurencji zależy tylko od upodobań i możliwości ucznia.
  4. Uczniowie klas 1-3 realizują projekt na lekcjach wychowania fizycznego.
  5. Uczniowie klas 4-8 realizują projekt we własnym zakresie.
  6. Uczniowie rywalizują w czterech grupach wiekowych:
  7. a) I grupa wiekowa to klasy 1;
  8. b) II grupa wiekowa to klasy 2-3;
  9. c) III grupa wiekowa to klasy 4-5;
  10. d) IV grupa wiekowa to klasy 6-8.

WARUNKI REALIZACJI INNOWACJI OLIMPIADA SZKOLNA


Warunki realizacji innowacji dla uczniów klas 1-3


  1. Wykonanie poszczególnej konkurencji przez uczniów dokumentują nauczyciele prowadzący zajęcia wychowania fizycznego.
  2. Po wykonaniu konkurencji nauczyciele na bieżąco przesyłają przez dziennik elektroniczny pełną dokumentację, czyli listę z wynikami i zdjęcia (fotografie z wykonania danej konkurencji) opiekunom projektu – Annie Wojtyczce, Aldonie Słonce lub Izabeli Szczepanek. Zdjęcia można również dostarczyć na płycie lub pendrivie.
  3. Opiekunowie projektu – po weryfikacji nadesłanej dokumentacji – publikują na szkolnej stronie internetowej ranking prezentujący sportowe dokonania uczestników projektu.
  4. Na początku czerwca odbędzie się finał, do którego zostaną zaproszeni uczniowie z najlepszymi wynikami. W trakcie rywalizacji zostaną wyłonieni zwycięzcy.
  5. Jeżeli wyniki uczniów w trakcie finału będą identyczne, rywalizacja trwa do wyłonienia miejsca 1, 2 i 3.
  6. Zdobywcom miejsc 1-3 przyznane zostaną medale oraz pamiątkowe dyplomy. Dodatkowo zwycięzcy otrzymają tytuł Mistrza w danej konkurencji.

Warunki realizacji innowacji dla uczniów klas 4-8


  1. Wykonanie poszczególnej konkurencji uczniowie dokumentują, wykonując przynajmniej 3 zdjęcia, na których znajduje się uczeń (w trzech różnych etapach charakterystycznych dla dyscypliny, np. skok z miejsca: przygotowanie do skoku, faza lotu, zatrzymanie z widocznym metrem).
  2. Po wykonaniu konkurencji uczniowie na bieżąco przesyłają przez dziennik elektroniczny pełną dokumentację, czyli wyniki, rezultaty i zdjęcia (3 zdjęcia z wykonania danej konkurencji) opiekunom projektu – Annie Wojtyczce, Aldonie Słonce lub Izabeli Szczepanek. Zdjęcia można również dostarczyć na płycie lub pendrivie.
  3. Opiekunowie projektu – po weryfikacji nadesłanej dokumentacji – publikują na szkolnej stronie internetowej ranking prezentujący sportowe dokonania uczestników projektu.
  4. Na początku czerwca odbędzie się finał, do którego zostaną zaproszeni uczniowie z najlepszymi wynikami. W trakcie rywalizacji zostaną wyłonieni zwycięzcy.
  5. Jeżeli wyniki uczniów w trakcie finału będą identyczne, rywalizacja trwa do wyłonienia zwycięzcy.
  6. Zdobywcom miejsc 1-3 przyznane zostaną medale oraz pamiątkowe dyplomy. Dodatkowo zwycięzcy otrzymają tytuł Mistrza w danej konkurencji.

CELE INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ


  1. poprawa kondycji ruchowej, wzmocnienie korpusu mięśniowego;
  2. poprawa układu krążenia  i oddechowego;
  3. przyspieszenie metabolizmu oraz spalania kalorii;
  4. wspomaganie rozwoju ucznia w zakresie rozwoju psychomotorycznego;
  5. rozbudzanie zainteresowań, wyrabianie własnej motywacji, siły charakteru;
  6. wyrobienie potrzeby aktywnego spędzania wolnego czasu;
  7. wdrażanie do przestrzegania zasady fair play.

OPIS KONKURENCJI DLA UCZNIÓW 


Opis konkurencji dla uczniów klas 1-3


  1. Rzuty do celu – uczeń staje na wyznaczonej linii, w odległości 3 m od plastikowego pojemnika; na sygnał wykonuje z miejsca rzuty do pojemnika jedną piłeczką tenisową przez 1 minutę; na sygnał kończy ćwiczenie;
  2. Bieg wahadłowy 4x5 m z przenoszeniem klocków – na linii startu ustawione są 2 klocki; uczeń na sygnał z pozycji wysokiej biegnie najszybciej jak potrafi, przenosząc pojedynczo klocki na drugą linię znajdującą się w odległości 5 m od linii startu; dziecko musi postawić klocki na wyznaczonej linii; klocków nie wolno rzucać; próbę uczeń wykonuje na czas;
  3. Skoki zawrotne przez ławeczkę – uczeń stoi na wyznaczonej linii przed ławeczką, na sygnał chwyta ławeczkę oburącz na jej brzegach i wykonuje przez ławeczkę przeskoki; przesuwając się wzdłuż ławeczki, musi wykonać 5 przeskoków; próbę wykonuje na czas;
  4. Strzały do bramki – uczeń stoi na wyznaczonej linii w odległości 5 m od bramki; na sygnał wykonuje strzały do bramki z miejsca jedną gumową piłką wielkości piłki nożnej; bramkę imituje materac; gol jest zaliczony, gdy piłka dotknie materaca; próba trwa 1 minutę;
  5. Skok w dal z miejsca – obunóż z pozycji stojącej; uczeń staje za linią, po czym z jednoczesnego odbicia obunóż wykonuje skok w dal na odległość; skok mierzony w cm.
  6. Skakanka – zadanie polega na wykonaniu jak największej liczby skoków obunóż na skakance do błędu (skucia).
  7. Bieg na 40m – uczeń z pozycji wysokiej biegnie ze startu do mety w jak najkrótszym czasie.

Opis konkurencji dla uczniów klas 4-8


  1. Plank (deska) – podpór przodem na przedramionach. Klęknij na podłodze. Oprzyj się na przedramionach, zginając ręce w łokciach pod kątem prostym. Barki powinny znajdować się dokładnie nad łokciami. Opierając się na palcach stóp, unieś tułów. Napnij mięśnie brzucha. Nie unoś pośladków ani nie wyginaj w dół odcinka lędźwiowego – pięty, biodra i ramiona powinny pozostać w prostej linii. Wytrzymaj w pozycji w jak najdłuższym czasie.
  2. Skok w dal z miejsca – obunóż z pozycji stojącej. Uczeń staje za linią, po czym z jednoczesnego odbicia obunóż wykonuje skok w dal na odległość. Skok mierzony w cm.
  3. Rzut do kosza z miejsca – uczeń wykonuje rzut do kosza z dogodnego dla siebie miejsca. Wykonuje rzuty oburącz sprzed klatki piersiowej lub jednorącz znad głowy. Rzuty wykonujemy przez 1 min.
  4. Hula hop – wchodząc do środka obręczy, zaczynamy kręcić biodrami w lewą bądź prawą stronę w jak najdłuższym czasie. Ćwiczenie zostaje zakończone w momencie dotknięcia obręczy o podłogę.
  5. Skakanka – zadanie polega na wykonaniu jak największej liczby skoków obunóż na skakance do błędu (skucia).
  6. Pompki – uczeń wykonuje jak największą liczbę pompek.
  7. Bieg na 60m – uczeń z pozycji startu niskiego biegnie do mety w jak najkrótszym czasie.