RUSZA OLIMPIADA SZKOLNA!!!
Olimpiada Szkolna jest to projekt zachęcający uczniów do zwiększenia aktywności fizycznej oraz wspomagania ucznia w rozwoju psychomotorycznym.
ZASADY INNOWACJI
- Projekt „Olimpiada szkolna” trwa od 22.02.2021 r. do 30.05.2021 r.
- Innowacją objęci są uczniowie klas 1-8.
- Uczniom proponuje się 7 konkurencji, które mogą wykonać pod opieką osób dorosłych (rodziców/opiekunów). Wybór konkurencji zależy tylko od upodobań i możliwości ucznia.
- Uczniowie klas 1-3 realizują projekt na lekcjach wychowania fizycznego.
- Uczniowie klas 4-8 realizują projekt we własnym zakresie.
- Uczniowie rywalizują w czterech grupach wiekowych:
- a) I grupa wiekowa to klasy 1;
- b) II grupa wiekowa to klasy 2-3;
- c) III grupa wiekowa to klasy 4-5;
- d) IV grupa wiekowa to klasy 6-8.
WARUNKI REALIZACJI INNOWACJI OLIMPIADA SZKOLNA
Warunki realizacji innowacji dla uczniów klas 1-3
- Wykonanie poszczególnej konkurencji przez uczniów dokumentują nauczyciele prowadzący zajęcia wychowania fizycznego.
- Po wykonaniu konkurencji nauczyciele na bieżąco przesyłają przez dziennik elektroniczny pełną dokumentację, czyli listę z wynikami i zdjęcia (fotografie z wykonania danej konkurencji) opiekunom projektu – Annie Wojtyczce, Aldonie Słonce lub Izabeli Szczepanek. Zdjęcia można również dostarczyć na płycie lub pendrivie.
- Opiekunowie projektu – po weryfikacji nadesłanej dokumentacji – publikują na szkolnej stronie internetowej ranking prezentujący sportowe dokonania uczestników projektu.
- Na początku czerwca odbędzie się finał, do którego zostaną zaproszeni uczniowie z najlepszymi wynikami. W trakcie rywalizacji zostaną wyłonieni zwycięzcy.
- Jeżeli wyniki uczniów w trakcie finału będą identyczne, rywalizacja trwa do wyłonienia miejsca 1, 2 i 3.
- Zdobywcom miejsc 1-3 przyznane zostaną medale oraz pamiątkowe dyplomy. Dodatkowo zwycięzcy otrzymają tytuł Mistrza w danej konkurencji.
Warunki realizacji innowacji dla uczniów klas 4-8
- Wykonanie poszczególnej konkurencji uczniowie dokumentują, wykonując przynajmniej 3 zdjęcia, na których znajduje się uczeń (w trzech różnych etapach charakterystycznych dla dyscypliny, np. skok z miejsca: przygotowanie do skoku, faza lotu, zatrzymanie z widocznym metrem).
- Po wykonaniu konkurencji uczniowie na bieżąco przesyłają przez dziennik elektroniczny pełną dokumentację, czyli wyniki, rezultaty i zdjęcia (3 zdjęcia z wykonania danej konkurencji) opiekunom projektu – Annie Wojtyczce, Aldonie Słonce lub Izabeli Szczepanek. Zdjęcia można również dostarczyć na płycie lub pendrivie.
- Opiekunowie projektu – po weryfikacji nadesłanej dokumentacji – publikują na szkolnej stronie internetowej ranking prezentujący sportowe dokonania uczestników projektu.
- Na początku czerwca odbędzie się finał, do którego zostaną zaproszeni uczniowie z najlepszymi wynikami. W trakcie rywalizacji zostaną wyłonieni zwycięzcy.
- Jeżeli wyniki uczniów w trakcie finału będą identyczne, rywalizacja trwa do wyłonienia zwycięzcy.
- Zdobywcom miejsc 1-3 przyznane zostaną medale oraz pamiątkowe dyplomy. Dodatkowo zwycięzcy otrzymają tytuł Mistrza w danej konkurencji.
CELE INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ
- poprawa kondycji ruchowej, wzmocnienie korpusu mięśniowego;
- poprawa układu krążenia i oddechowego;
- przyspieszenie metabolizmu oraz spalania kalorii;
- wspomaganie rozwoju ucznia w zakresie rozwoju psychomotorycznego;
- rozbudzanie zainteresowań, wyrabianie własnej motywacji, siły charakteru;
- wyrobienie potrzeby aktywnego spędzania wolnego czasu;
- wdrażanie do przestrzegania zasady fair play.
OPIS KONKURENCJI DLA UCZNIÓW
Opis konkurencji dla uczniów klas 1-3
- Rzuty do celu – uczeń staje na wyznaczonej linii, w odległości 3 m od plastikowego pojemnika; na sygnał wykonuje z miejsca rzuty do pojemnika jedną piłeczką tenisową przez 1 minutę; na sygnał kończy ćwiczenie;
- Bieg wahadłowy 4x5 m z przenoszeniem klocków – na linii startu ustawione są 2 klocki; uczeń na sygnał z pozycji wysokiej biegnie najszybciej jak potrafi, przenosząc pojedynczo klocki na drugą linię znajdującą się w odległości 5 m od linii startu; dziecko musi postawić klocki na wyznaczonej linii; klocków nie wolno rzucać; próbę uczeń wykonuje na czas;
- Skoki zawrotne przez ławeczkę – uczeń stoi na wyznaczonej linii przed ławeczką, na sygnał chwyta ławeczkę oburącz na jej brzegach i wykonuje przez ławeczkę przeskoki; przesuwając się wzdłuż ławeczki, musi wykonać 5 przeskoków; próbę wykonuje na czas;
- Strzały do bramki – uczeń stoi na wyznaczonej linii w odległości 5 m od bramki; na sygnał wykonuje strzały do bramki z miejsca jedną gumową piłką wielkości piłki nożnej; bramkę imituje materac; gol jest zaliczony, gdy piłka dotknie materaca; próba trwa 1 minutę;
- Skok w dal z miejsca – obunóż z pozycji stojącej; uczeń staje za linią, po czym z jednoczesnego odbicia obunóż wykonuje skok w dal na odległość; skok mierzony w cm.
- Skakanka – zadanie polega na wykonaniu jak największej liczby skoków obunóż na skakance do błędu (skucia).
- Bieg na 40m – uczeń z pozycji wysokiej biegnie ze startu do mety w jak najkrótszym czasie.
Opis konkurencji dla uczniów klas 4-8
- Plank (deska) – podpór przodem na przedramionach. Klęknij na podłodze. Oprzyj się na przedramionach, zginając ręce w łokciach pod kątem prostym. Barki powinny znajdować się dokładnie nad łokciami. Opierając się na palcach stóp, unieś tułów. Napnij mięśnie brzucha. Nie unoś pośladków ani nie wyginaj w dół odcinka lędźwiowego – pięty, biodra i ramiona powinny pozostać w prostej linii. Wytrzymaj w pozycji w jak najdłuższym czasie.
- Skok w dal z miejsca – obunóż z pozycji stojącej. Uczeń staje za linią, po czym z jednoczesnego odbicia obunóż wykonuje skok w dal na odległość. Skok mierzony w cm.
- Rzut do kosza z miejsca – uczeń wykonuje rzut do kosza z dogodnego dla siebie miejsca. Wykonuje rzuty oburącz sprzed klatki piersiowej lub jednorącz znad głowy. Rzuty wykonujemy przez 1 min.
- Hula hop – wchodząc do środka obręczy, zaczynamy kręcić biodrami w lewą bądź prawą stronę w jak najdłuższym czasie. Ćwiczenie zostaje zakończone w momencie dotknięcia obręczy o podłogę.
- Skakanka – zadanie polega na wykonaniu jak największej liczby skoków obunóż na skakance do błędu (skucia).
- Pompki – uczeń wykonuje jak największą liczbę pompek.
- Bieg na 60m – uczeń z pozycji startu niskiego biegnie do mety w jak najkrótszym czasie.